Общее·количество·просмотров·страницы

вторник, 30 декабря 2014 г.

Вода — розчинник

Тема. Вода — розчинник.

Мета:                  ознайомити учнів із властивостями води як розчинника; показати значення процесу розчинення у природі; формувати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між будовою і властивостями речовини; розвивати асоціативне мислення, пізнавальну активність, творчі здібності учнів;виховувати взаємоповагу, культуру спілкування.
Тип уроку:         комбінований.
Форми роботи:  фронтальна бесіда, виконання творчих завдань, використання інтерактивних вправ — незакінчені речення, елементів проблемного й випереджального навчання.
Обладнання:     схема будови молекули води, глобус,презентація.

Хід уроку

І. Організація класу.

II. Актуалізація й мотивація навчальної діяльності.

Фронтальна бесіда:
1.Запишіть формулу молекули води.
2.Вкажіть кількісний і якісний склад молекули води.
3.Де розповсюджена вода у природі?
4.Перерахуйте фізичні властивості води.
Розповідь вчителя
Подивившись на модель нашої планети – глобус, ви легко можете переконатись в тому, що домінуючим кольором на глобусі є блакитний, що означає, що на планеті переважає найрозповсюдженіший оксид – вода. Життя на планеті зародилося саме з води. Наш організм на 70% складається з води, без води людина може прожити лише три дні, багато тварин знайшли своє житло у воді. Ці факти відомі і незаперечні. А сьогодні на уроці ми розглянемо ще одну важливу характеристику води та розглянемо будову молекули води.(оголошується тема,мета уроку).

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Вода- розчинник.
З курсу природознавства і з повсякденного життя вам відомо, що у воді розчиняються і тверді речовини, і рідини, і гази. Так, наприклад, газована вода – це розчин карбон(IV)оксиду у воді, харчовий оцет – розчин оцтової кислоти у воді. Треба мати на увазі, що характерною ознакою розчинів є їх однорідність.
Якщо всі компоненти розчину перебувають в одному агрегатному стані, то розчинником вважається той компонент, якого в розчині більше. У тому випадку, якщо одним із компонентів є вода, то саме вона й буде розчинником.
Вода – універсальний розчинник усіх речовин на землі. Цю властивість вона має завдяки полярності своєї молекули.
Молекула води утворена певними зв’язками між атомами Оксигену і Гідрогену, які утворюють кут 104,5°. Це пояснюється взаємним відштовхуванням атомів, на яких зосереджено невеликі заряди. Полярну молекулу води можна показати у вигляді еліпса, позначаючи заряди на полюсах «+» і «-». Таке зображення називають диполем:
Роль води як розчинника у живій і неживій природі
Вода — найпоширеніша на Землі рідина й речовина. Щороку з поверхні Землі випаровується 511 тис. м3 води. Вода має позитивне й негативне значення у природі. (Клас ділиться на дві частини, кожна з яких має висунути факти негативного або позитивного значення води.)
Негативне:
1. Руйнує планету, утворюючи яри, печери, пустелі.
2. Розчиняючи в собі величезну кількість речовин, стає непридатною для використання: 97 % — солоні води океанів, морів, 3 % — прісна вода.
3. Під час сильних штормів забирає тисячі людських життів, руйнує міста й села.
4. Разом із киснем повітря призводить до іржавіння заліза (руйнує корпуси кораблів, водопостачальні й каналізаційні труби, мости, гідроспоруди).
Позитивне:
1. Міститься в організмах тварин і рослин, що забезпечує біохімічні процеси: в організмі ссавців міститься 70 % води, людини — 65 %; огірків — 90%.
2. Ґрунтові води забезпечують ріст і живлення рослин.
3. Забезпечує мікроклімат на планеті.
4. Надихає художників, композиторів, письменників і поетів на створення нових творів.
5. Відіграє велике значення у практичній діяльності людини. Воду використовують у:
промисловості;
побуті;
медицині;
сільському господарстві;
рослинництві;
тваринництві.

         IV. Узагальнення й систематизація знань
(Використання прийому інтерактивного навчання «незакінчені речення».)
1. На сьогоднішньому уроці ми вивчили...
2. Молекула води утворена за рахунок…
3. Вода — полярний розчинник, тому що...
4. Полярність молекули дає змогу зробити висновок про...

V.Домашнє завдання:опрацювати параграф,провести дослід порівняти розчинність у воді кухонної солі, цукру, олії та глини.

Комментариев нет:

Отправить комментарий