Общее·количество·просмотров·страницы

вторник, 30 декабря 2014 г.

Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини

Тема уроку: Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини.
Цілі уроку:   розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, виховувати взаємоповагу; ознайомити учнів зі способами вираження складу розчинів, поняттями «масова частка розчиненої речовини», «концентрація»; формування навичок використання цих понять для обчислення і приготування розчинів; розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, виховувати взаємоповагу.
Тип уроку:   формування нових знань, умінь і навичок.
Форми роботи: фронтальна бесіда, розв’язання задач.
Обладнання:     таблиця розчинності, таблиці із завданнями.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності.

Фронтальна бесіда
·     Що називається розчином?
·     Назвіть компоненти розчину.
·     Чим відрізняється розчин від механічної суміші?
·     Чим відрізняється розчин від хімічної сполуки?
·     Чи є склад розчину постійним?
ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Способи вираження складу розчинів
Склад розчину кількісно виражається концентрацією, співвідношенням кількості розчиненої речовини й розчинника.
Найчастіше використовується масова частка розчиненої речовини (відсоткова концентрація). Яку можна обчисли ти за формулою:
де  – маса розчиненої речовини г;
 =  +
Використовуючи цю формулу, можна обчислити масу речовини й розчину:

         Масова частка розчиненої речовини – безрозмірна величина, виражається в частках від одиниці або відсотках.

IV. Виконання тренувальних вправ
Задача 1.
Обчисліть масову частку розчиненої речовини в розчині, одержаному в результаті змішування 20 г цукру і 130 г води.
Дано:                            Розв’язання
m (реч.)=20 г                         ω=(m(речовини) )/(m (розчину))∙100%
m (води)=130 г             ω = (20/150)
(води)-?
Відповідь: 13,3%
Задача 2
(Самостійно за варіантами заповнюємо таблицю для самоперевірки.)
Обчисліть масову частку речовини в розчині, одержаному в результаті змішування:
Варіант
m(речовини), г
m (води), г
m (розчину), г
ω, %
1
30
170


2
50
100


3
5
95


4
100
100


5
70
130


6
25
175



Задача 3
Натрій нітрат масою 14 г розчинили у воді масою 36 г. Яка масова частка натрію в добутому розчині?
Дано:                            Розв’язання
m ( )=14 г           ω=(m(речовини) )/(m (розчину))∙100%
m (води)=36 г                        ω =
(( )-?

Відповідь: 28%

Задача4
(Самостійно за варіантами)
Варіант
m(речовини), г
m (води), г
m (розчину), г
ω, %
1


120
5
2


200
12
3


300
7
4


150
15
5


400
25
6


200
18

V. Самостійна робота за варіантами

Задача.
Варіант 1. Обчисліть масову частку розчиненої речовини. Якщо для приготування розчину взяли 20 г калій нітрату і 140 г води.

Варіант 2. Обчисліть масову частку розчиненої речовини. Якщо для приготування розчину взяли 70 г сульфатної кислоти та 110 г води.

VІ. Підбиття підсумків уроку
Учитель підбиває підсумки уроку, оцінює роботу учнів. Проводить обговорення результатів самостійної роботи.

         VІІ. Домашнє завдання. Не плюй в криницю, пригодиться…

Подивись у воду…

3.     Музичний:
Які ви знаєте пісні про воду?

         V. Домашнє завдання.
1.Опрацювати параграф, підготувати цікаву інформацію на тему:«Вода – розчинник».Клас ділиться на групи, кожна отримує завдання над яким буде працювати до 8 – го уроку, також:
-  ознайомлюю з метою та завданнями для групової роботи.
-  визначаємо шляхи виконання завдань, пошуку інформації.
розподіляємо обов'язки між членами груп.

Комментариев нет:

Отправить комментарий