Общее·количество·просмотров·страницы

вторник, 30 декабря 2014 г.

Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. Проблема чистої води.

Тема:Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. Проблема чистої води.

Мета:навчальна: поглибитизнанняучнів про поширення води, їїзначення в природі і життілюдини, розкритипоняття про кругообіг води у природі, довести необхідністьраціональноговикористанняводнихресурсів і охоронаїхвідзабруднення,познайомитиучнів з водами нашоїмісцевості.
розвиваюча: розвиватиініціативність, самостійність, допитливість, науковукритичність, відповідальність.
виховна: виховуватилюбов та інтерес до рідного краю, товаристськість, формуватиелементиекологічноїкультури.
Тип уроку: систематизаціянавчальногоматеріалу, захистучнівськихпроектів.
Очікуванірезультати: знання, отриманіпід час роботи над проектом, стануть у пригодіпід час вивченнябіології, географії, фізики.
Обладнання: плакат: ”Вода! У тебе немаєні смаку, нікольору, ні запаху, тебе не можнаописати. тобою насолоджуються, не розуміючи, щотитаке. Ти не просто потрібна, ти і є життя!”(Антуан де Сент – Екзюпері), презентація на диску.                                                   
Хід уроку
I    Організаційначастина.
II  Мотиваціянавчальноїдіяльності.
У побутіщоднястикаємося з хімічноюречовиною, назваякій вода.  Вона – джереложиття на Землі, сировинапромисловості, джерелоенергії, чинник, щовизначає погоду, кліматЗемлі.  Без води не було б сільськогогосподарства, а отжепродуктівхарчування.
Вода – цежиття, це наше багатство.
Працюючи над цією темою, видізналисябагатоцікавого. Ценасампередохоронаприродних вод відзабруднення, обмеженнязапасівпрісної води на Землітощо. Можливосамевизапропонуєтеспособирозв”язанняіснуючих проблем.
Кожнагрупамає план , згідноякого буде здійснюватизахист проекту.
1 Група „Гідрологи” за темами:
1)Поширення води.
2) Загальні запаси води.
3)Обмеженістьзапасівпрісної води.
4) Втрата води.
2. Група „ Гідроекологи” за темами:
1)Охоронаводнихресурсів.
2)Води нашоїмісцевості та селища.
3. Група „Біологи” за темами:
1)Добова потреба людини у воді.
2) Водно – сольовийобмін в організмі.
4. Група „Медики” за темами:
1) Лікувальнівластивості води.
2)Корисніпоради про воду.
5  Група „Експерти” оцінить роботу попередніхгруп та підведепідсумки.        
III . Захистпроектів.
Кожнагрупазахищаєсвій проект згідно тем, доповнюючисвійзахистмультимедійноюпрезентацією.(Додається на диску.)
IV.  Застосуваннянабутихзнань.
Група „Експерти” оцінюєзвітипопередніхгруппідводячипідсумки:
-        звітгрупи „Гідрологи”.
Підсумок:
- вода – найпоширенішаречовина на Землі;
- вода і життя на нашійпланеті – невід”ємні;
- запаси прісної води становлять 2,5% відзагальнихзапасів,причому 71% припадає на льодовики та сніговийпокрив;
- запаси прісної води не нескінченні;
- прісну воду потрібноберегти !
-      звітгрупи „ Гідроекологи”.
Підсумок:
- екологічний стан водоймрізкопогіршився, кризовозменшилисясамовідтворюючіможливостірічок, цепризводить до виснаженняводноресурсногопотенціалу, значнозабруднюютьсяводніоб”єкти,томупогіршуєтьсяякість води.  Відсутніавтоматизованісистемимоніторингуекологічного стану воднихбасейнів, якостіпитної води і стічних вод у системах водопостачання.Томувважаємо за потрібнепорекомендуватикерівникукомунальногогосподарства:
              1) побудуватиочистніспоруди;
              2) відновитицентралізовану систему каналізації;
              3) слідкувати за чистотоюдовкілляводойм;
такожсанепідемстанції:
1)систематично проводити контроль якостіпитної води і стічних вод;
2)контролювати роботу комунальногогосподарства.
-        звітгрупи „Біологи”
Підсумок:
-   добова потреба у воділюдини вагою 70 кг становить близько 2,5 л. Загальнийвміст води в організмілюдини становить понад 60%, у тому числі в м”язах і печінці – 75% , мозку –78%, кістках – 20 -40%.
Втрата 12% вологиможепризвести до загибелі!
-  у рідинахорганізму  -¬¬ міжклітиннійрідині, лімфі, крові, соках травлення         міститьсявільна вода;
-  у тканинах організму вона перебуває у зв”язаномустані – не витікає при                  розтиніорганів;
-   в організмівідбуваєтьсясукупністьпроцесів: всмоктування, розподілуспоживання та виділення води й солей, щоназиваєтьсяводно – сольовимобміном.Цей комплекс процесівзабезпечуєстабільністьосмотичноїконцентрації, йонного складу і кислотно – лужноїрівноваги в серединіорганізму;
-   нирки- основний орган регуляції водного балансу в організмі. За      надлишку води в організміниркививодятьрозбавлену сечу, за дефіциту-концентровану.
-   слина – важливаречовина для водно- сольовогообміну в організмі.Удорослоїлюдинивиділяєтьсяблизько 1,5 л слини на добу.
-   пітмістить 98 – 99%,тому з потом тежвиводиться вода з організму.Улюдиниможевиділятися за добукількалітрів поту залежновідінтенсивностіроботим”язів, температуризовнішньогосередовища та кількостіпитної води.
-   звітгрупи „ Медики”.
Підсумок:
    З давніх – давен людям відомацілющадія води. Щедавні греки вважали, що вода змиваєвсідушевністраждання. В ІндійськійкнизіРіч-Веди написано: „ Десять перевагдаєобмивання: якістьрозуму, свіжість, бадьорість, здоров”я, силу, красу, молодість, чистоту, приємнийколіршкіри та увагукрасивихжінок”
     Один ізспособіввикористання води в лікувальнихцілях є загартування. Це один ізнайважливішихзасобівпрофілактикизахворювань, зміцненняздоров”я людей.
      Ось деякіпорадищодозагартування:
-        двічі на день купатися в холоднійприроднійводі: в озері, річці,ванні,приймати душ абообливатися, Гарячекупаннязавершуватихолодним.
-        перед купаннямабопіслянього, за можливості, вийти на природу,статибосоніж на землю, а взимку на снігхоча б на 1- 2  хв.Вдихнутикількаразівповітря і подумкипопроситисобі та побажатиусім людям здоров”я, потімвилитивідро води на голову;
-        думку не відокремлюйвідділа. Прочитав- добре, але  найголовніше – роби.
Корисніпоради про воду
      Треба пити воду, відстоянухоча б протягомтрьохгодин.Варитиїжутакожслід з відстояної води, яка повинна зберігатися в склянійпосуді.
Кращепитикип”ячену воду, бо в сиріймістятьсямікроорганізми,які є носіямихолери, дизентеріїтощо. Але кип”ячена вода маєобмеженукількість солей корисних для організмулюдини.
Лікарірекомендуютькупати маленьких дітей у кип”яченійводі. Волоссяслідмити регулярно кип”яченою водою, воностаєгустішим, здоровішим і блискучішим. Кип”яченою водою треба чиститизуби, полоскати горло.
Американські медики дійшливисновку, щохлоруванняводопровідної води  вбиваємікроби, але надаєїйканцерогеннихвластивостей. У тих хтоп”єнекип”яченухлоровану воду з- під крана, збільшуютьсяшансизахворіти на рак прямої кишки на 38% та на рак сечовогоміхура на 21%.
Отже, воду перед споживаннямслідспочаткупропустити через очиснийфільтр і прокип”ятити.
V.   Підсумкиуроку,оцінюванняучнів.
VI.  Домашнєзавдання. %� @� `S i-font-style:normal'>m розчинуω100%



         Масова частка розчиненої речовини – безрозмірна величина, виражається в частках від одиниці або відсотках.

IV. Виконання тренувальних вправ
Задача 1.
Обчисліть масову частку розчиненої речовини в розчині, одержаному в результаті змішування 20 г цукру і 130 г води.
Дано:                            Розв’язання
m (реч.)=20 г                         ω=(m(речовини) )/(m (розчину))∙100%
m (води)=130 г             ω = (20/150)
(води)-?
Відповідь: 13,3%
Задача 2
(Самостійно за варіантами заповнюємо таблицю для самоперевірки.)
Обчисліть масову частку речовини в розчині, одержаному в результаті змішування:
Варіант
m(речовини), г
m (води), г
m (розчину), г
ω, %
1
30
170


2
50
100


3
5
95


4
100
100


5
70
130


6
25
175



Задача 3
Натрій нітрат масою 14 г розчинили у воді масою 36 г. Яка масова частка натрію в добутому розчині?
Дано:                            Розв’язання
m ( )=14 г           ω=(m(речовини) )/(m (розчину))∙100%
m (води)=36 г                        ω =
(( )-?

Відповідь: 28%

Задача4
(Самостійно за варіантами)
Варіант
m(речовини), г
m (води), г
m (розчину), г
ω, %
1


120
5
2


200
12
3


300
7
4


150
15
5


400
25
6


200
18

V. Самостійна робота за варіантами

Задача.
Варіант 1. Обчисліть масову частку розчиненої речовини. Якщо для приготування розчину взяли 20 г калій нітрату і 140 г води.

Варіант 2. Обчисліть масову частку розчиненої речовини. Якщо для приготування розчину взяли 70 г сульфатної кислоти та 110 г води.

VІ. Підбиття підсумків уроку
Учитель підбиває підсумки уроку, оцінює роботу учнів. Проводить обговорення результатів самостійної роботи.

         VІІ. Домашнє завдання.

Комментариев нет:

Отправить комментарий