Общее·количество·просмотров·страницы

вторник, 30 декабря 2014 г.

Конспекти уроків

 Вода в природі, її види. Проблема чи­стої води.
Мета: навчальна: поглибити знання учнів про поширення води, її значення                в  природі і житті людини, розкрити поняття про кругообіг води у
           природі, довести необхідність раціонального використання водних
           ресурсів і охорона їх від забруднення, познайомити учнів з водами
            нашої місцевості.
            розвиваюча: розвивати ініціативність, самостійність, допитливість,
                 наукову критичність, відповідальність.
          виховна: виховувати любов та інтерес до рідного краю, товариськість,
                 формувати елементи екологічної культури.
Тип уроку: систематизація навчального матеріалу, захист учнівських
                 проектів.
Очікувані результати: знання, отримані під час роботи над проектом, стануть у пригоді під час вивчення біології, географії, фізики.
Обладнання: плакат: "Вода! У тебе немає ні смаку, ні кольору, ні запаху, тебе не можна описати, тобою насолоджуються, не розуміючи, що ти таке. Ти не просто потрібна, ти і є життя !"(Антуан де Сент - Екзюпері), презентація на диску.
Хід уроку
I    Організаційна частина.
II   Мотивація навчальної діяльності.
У побуті щодня стикаємося з хімічною речовиною, назва якій вода. Вона - джерело життя на Землі, сировина промисловості, джерело енергії, чинник, що визначає погоду, клімат Землі. Без води не було б сільського господарства, а отже продуктів харчування.
Вода - це життя, це наше багатство. Працюючи над цією темою, ви дізналися багато цікавого. Це насамперед охорона природних вод від забруднення, обмеження запасів прісної води на Землі тощо. Можливо саме ви запропонуєте способи розв'язання існуючих проблем.
Кожна група має план , згідно якого буде здійснювати захист проекту.

1 Група „Гідрологи" за темами:
1)  Поширення води.
2)  Загальні запаси води.
3)  Обмеженість запасів прісної води.
4)  Втрата води.
2. Група „Гідроекологи" за темами:
1)  Охорона водних ресурсів.
2)  Води нашої місцевості та селища.
3. Група „Біологи" за темами:
1)  Добова потреба людини у воді.
2)  Водно - сольовий обмін в організмі.
4. Група „Медики" за темами:
1) Лікувальні властивості води.
2)Корисні поради про воду.
5. Група „Експерти" оцінить роботу попередніх груп та підведе підсумки. III. Захист проектів.
Кожна група захищає свій проект згідно тем, доповнюючи свій захист мультимедійною презентацією. (Додається на диску.)
IV. Застосування набутих знань.
Група „Експерти" оцінює звіти попередніх груп підводячи підсумки.
-    звіт групи „Гідрологи".
Підсумок:
- вода - найпоширеніша речовина на Землі;
- вода і життя на нашій планеті - невід'ємні;
- запаси прісної води становлять 2,5% від загальних запасів,причому 71% припадає на льодовики та сніговий покрив;
- запаси прісної води не нескінченні;
- прісну воду потрібно берегти!
звіт групи „ Гідроекологи".
Підсумок:
-   екологічний стан водойм різко погіршився, кризово зменшилися самовідтворюючі можливості річок, це призводить до виснаження водоресурсного потенціалу, значно забруднюються водні об'єкти,тому погіршується якість води. Відсутні автоматизовані системи моніторингу екологічного стану водних басейнів, якості питної води і стічних вод у системах водопостачання. Тому вважаємо за потрібне порекомендувати керівнику комуна­льного господарства:
1) побудувати очисні споруди;
2) відновити централізовану систему каналізації;
3) слідкувати за чистотою довкілля водойм; також санепідемстанції:
1)  систематично проводити контроль якості питної води і стічних вод;
2)  контролювати роботу комунального господарства.
-    звіт групи „Біологи"
Підсумок:
-    добова потреба у воді людини вагою 70 кг становить близько 2,5 л. Загальний вміст води в організмі людини становить понад 60%, у тому числі в м'язах і печінці — 75% , мозку -78%, кістках - 20 -40%.
Втрата 12% вологи може призвести до загибелі!
-   у рідинах організму - міжклітинній рідині, лімфі, кро­ві, соках травлення міститься вільна вода;
-   у тканинах організму вона перебуває у зв'язаному ста­ні - не витікає при розтині органів;
в організмі відбувається сукупність процесів: всмок­тування, розподілу споживання та виділення води й со­лей, що називається водно - сольовим обміном. Цей ком­плекс процесів забезпечує стабільність осмотичної концентрації, йонного складу і кислотно - лужної рівноваги в середині організму;
-      нирки- основний орган регуляції водного балансу в організмі. За надлишку води в організмі нирки виводять розбавлену сечу, за дефіциту - концентровану.
-   слина - важлива речовина для водно-сольового обміну в організмі. У дорослої людини виділяється близько 1,5 л слини на добу.
-    піт - містить 98 - 99%,тому з потом теж виводиться вода з організму. У людини може виділятися за добу кілька літрів поту залежно від інтенсивності роботи м'язів, температури зовнішнього середовища та кількості питної води.
-     звіт групи „ Медики".
Підсумок:
З давніх - давен людям відома цілюща дія води. Ще давні греки вважали, що вода змиває всі душевні страждання. В Індійській книзі Річ-Веди написано: „Десять переваг дає обмивання: якість розуму, свіжість, бадьорість, здоров'я, силу, красу, молодість, чистоту, приємний колір шкіри та увагу красивих жінок"
Один із способів використання води в лікувальних цілях є загартування. Це один із найважливіших засобів профілактики захворювань, зміцнення здоров'я людей. Ось деякі поради щодо загартування:
- двічі на день купатися в холодній природній воді: в озері, річці,ванні,приймати душ або обливатися, Гаряче купання завершувати холодним.
-  перед купанням або після нього, за можливості, вийти на природу,стати босоніж на землю, а взимку на сніг хоча б на 1- 2  хв. Вдихнути кілька разів повітря і подумки попросити собі та побажати усім людям здо­ров'я, потім вилити відро води на голову;
-    думку не відокремлюй від діла. Прочитав - добре, але найголовніше - роби.
Корисні поради про воду
Треба пити воду, відстояну хоча б протягом трьох годин. Варити їжу також слід з відстояної води, яка повинна зберігатися в скляній посуді.
Краще пити кип'ячену воду, бо в сирій містяться мікроорганізми, які є носіями холери, дизентерії тощо. Але кипячена вода має обмежену кількість солей корисних для організму людини.
Лікарі рекомендують купати маленьких дітей у кип'яченій воді. Волосся слід мити регулярно кип'яченою водою, воно стає густішим, здоровішим і блискучішим. Кип'яченою водою треба чистити зуби, полоскати горло.
Американські медики дійшли висновку, що хлорування водопровідної води вбиває мікроби, але надає їй канцерогенних властивостей. У тих хто п'є некип'ячену хлоровану воду з-під крана, збільшуються шанси захворіти на рак прямої кишки на 38% та на рак сечового міхура на 21%.
Отже, воду перед споживанням слід спочатку пропустити через очисний фільтр і прокип'ятити.
V.   Підсумки у року, оцінювання учнів.

VI.   Домашнє завдання.



Презентація до уроку

Комментариев нет:

Отправить комментарий